Népszerű bejegyzések

2012. október 12., péntek

Túrós batyu

Mai ebédnek palóc levest főztem. Mellé valami finom édességet terveztem készíteni. Időm is volt bőven, mert szabadnapom volt és nem kellett mennem sehova. Lementem a boltba vásárolni, vettem 1 cs. túrót is azzal a szándékkal hogy túró gombócot fogok készíteni. Erről gyorsan lemondtam, mikor megéreztem a frissen sütött pékárú illatát, és egyből tudtam hogy túrós batyut fogok sütni. Gyorsan siettem is haza, hogy mire a Drágám hazaér, a friss túrós finomság ott illatozzon az asztalon.


Hozzávalók

a tésztához:
50 dkg finomliszt
8 dkg margarin
1 mokkáskanál só
1 citrom reszelt héja
1 tojássárgája
3 dl tej
2,5 dkg élesztő
3 evőkanál kristálycukor

a töltelékhez:
50 dkg tehéntúró
1 evőkanál búzadara
1 cs vaníliás cukor
2-3 evőkanál kristálycukor
5 dkg mazsola
1 tojásfehérje

a tetejét lekenni:
1 tojás

A tejet meglangyosítjuk, 1 dl-t kimérünk belőle, az élesztőt belemorzsoljuk, egy csapott evőkanál cukor hozzáadásával felfuttatjuk. A lisztet egy tálba szitáljuk a felfuttatott élesztővel, a maradék tejjel és cukorral, az olvasztott, de nem forró margarinnal, a tojássárgájával, sóval, citromhéjjal ízesítve,és jól kidagasztjuk. Akkor jó, ha elválik az edény falától. Nem kell megijedni attól, hogy a tészta eleinte kicsit ragacsosnak tűnik, addig kell dagasztani, amíg jó nem lesz. ( Én kenyérsütő géppel dagasztottam.) Konyharuhával letakarva, meleg helyen 45 perc alatt duplájára kelesztjük.
A töltelékhez a túrót villával összetörjük, a búzadarával, mazsolával és a kétféle cukorral összekeverjük, és bele forgatjuk a habbá vert tojásfehérjét.

A megkelt tésztát kb. 6-7 mm vastagra kinyújtjuk ( nagyjából így 33x 40 cm-es lesz) és 8-9 cm-es kockákra vágjuk. A túró tölteléket a közepükre halmozzuk. A tészta négy sarkát a töltelékre hajtjuk úgy, hogy középen jól összecsípjük.
Jól megnőtt...
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, de nem túl közel egymáshoz, hogy legyen helyük megkelni. Lekenjük felvert tojással, majd közepesen forró sütőben ( 180°C, légkeveréses 170°C) 20- 25 perc alatt megsütjük. 18 darab lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése