Népszerű bejegyzések

2012. augusztus 6., hétfő

Túrótorta nektarinnal és pirított dióval megbolondítva


Keresztfiunk első születés napjára elvállaltam hogy én sütöm a tortát. Minden alkalomra igyekszem mindig más ízel elő rukkolni. Nyár révén valami könnyű gyümölcs tortát képzeltem volna el. Szülinapi tortáról  révén szó, meg akartam maradni a klasszikus torta kinézeténél.
Ezt a receptet nagyon sokat nézegettem mielőtt megsütöttem volna. Hogy passzol a dió és a túró? Tettem föl magamban a kérdést újra és újra. De aztán arra jutottam, hogy egy próbát meg ér! Ha még, a diót sütőben megpirítom, és mazsola helyett friss gyümölcsöt csempészek a lapok közé, gondoltam még finomabb lesz. És így is lett :-)


Hozzávalók:

A tésztához:
6 tojás
15 dkg porcukor
5 dkg darált dió
10 dkg liszt ( a fele lehet rétesliszt)
egy csipet sütőpor

A töltelékhez:
3dl tejszín
1 cs habfixáló
1 cs. vaníliás cukor
20 dkg kristálycukor
2 dkg finomliszt
4 tojás sárgája
15 dkg puha vaj
0,5 kg túró
2-3 db nektarin
5 dkg dió ( A tetejére díszítésnek.)
A tetejére még : 3 dl tejszín és 1cs habfixáló

Először a  megpucolt diót ( összesen 10 dkg-ot) egészben szétterítem egy tepsiben, és néhány percre berakom a sütőbe megpirulni. Nagyon kell figyelni a pirításnál mert nagyon könnyen megéghet! Ha elkészült hagyom kihűlni, majd már hidegen egy kicsit a kezeimmel átdörzsölgetem hogy a belső hártya szerű héj amennyire lehet, leperegjen róla. Megfelezem, és az egyik felét öregre aprítom, a másikat ledarálom.


Elkészítem a tortalapot, ami egy egyszerű, dióval gazdagított piskótatészta.
A tojások sárgáját szétválasztom, és a fehérjéből kemény habot verek.
A 6 tojás sárgáját a cukorral habosra keverem. Hozzáadom az őrölt diót meg apránként a lisztet, és egyenletesre elkeverem. A tojásfehérje habot óvatosan beleforgatom a diós, lisztes masszába.
A tésztát kivajazott, lisztezett torta formába öntöm. Előmelegített sütőben 200 fokon 25-30 percig sütöm.

Míg a tészta sül, elkészítem a túrótölteléket.
A vaníliás cukrot, a kristálycukrot, a lisztet és a tojássárgájákat vízgőz fölött, folyamatosan kevergetve sűrű péppé főzőm.Ha kész, félre teszem hűlni.

A vajat és az áttört túrót alaposan kikeverem, beteszem a mazsolát, és csomó mentesre keverem a kihűlt főzött krémmel.
A tejszínt felhabosítom, a vége felé beleszitálom a habfixálót. A kész tejszínhabot óvatosan beleforgatom a túrós krémbe.

Ezalatt minden bizonnyal elkészült a tortalap, amit a sütőből kivéve hagyok kihűlni, majd háromfelé vágom és megtöltöm.

Miközben a túrókrémet a lapokra simítom megszórom apróra vágott nektarinnal. A tetejét is bekenem a túrókrémmel. Éjszakára hűtőbe teszem, majd másnap előveszem és az egész tortát bekenem tejszínhabbal. Habrózsákkal dekorálom és megszórom vagdalt dióval.
Vagy tetszés szerint díszítem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése