Népszerű bejegyzések

2012. augusztus 27., hétfő

Nyár végi fejtett bableves

A Drágámnak, aki színházban dolgozik, ma elkezdődtek a próbái. Nekem ez a szabadságom utolsó napja. Kitaláltam, hogy mire haza ér, meglepem egy kis szilvás gombóccal. Gondoltam, kellene hozzá valamilyen levest is összedobni. A frissen fejtett babnak pont szezonja van, ezért döntöttem úgy, hogy ezt a levest készítem el. A múlt héten a kolléganőmtől hallottam, ha a bablevesbe teszünk egy kis szódabikarbónát, nem fúj fel. Most ezt is kipróbálom.


Hozzávalók:

50dkg friss fejtett bab (esetleg fagyasztott)
2 közepes sárgarépa
1 közepes fehérrépa
2 duci gerezd fokhagyma
só, vegeta
1 szál zeller zöld
1 teáskanál liszt
2 teáskanál pirospaprika
friss petrezselyem
diónyi zsír, vagy kevés olaj
egy fél mokkáskanál szódabikarbóna ( hogy ne fújjon fel)


A babot kifejtjük, és megmossuk. A zöldségeket megpucoljuk, és megmossuk, majd karikákra vágjuk.
Előveszünk egy lábost, és beletesszük a megmosott babot, a karikára vágott sárgarépát, fehérrépát. Felöntjük vízzel, megsózzuk, vegetával ízesítjük. Beledobjuk a megpucolt fokhagyma gerezdeket és felrakjuk főni.
Ha megfőtt a babunk, rántást készítünk. Diónyi zsiradékon, világos színűre pirítjuk a lisztet. A tűzről félrehúzzuk és belekeverjük a pirospaprikát, majd felöntjük hideg vízzel. A rántást belekeverjük a levesbe.

Leves betétnek, csipetkét szoktam bele készíteni. Most a gombóc tésztájából csíptem ki egy darabot, és ezt vagdostam bele a levesbe. Végül apróra vágott petrezselyemmel ízesítem és az egészet összeforralom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése