Népszerű bejegyzések

2012. szeptember 30., vasárnap

Kelt ostoros rétes

Szerintem az első kérdés, ami felmerül bennünk ezzel a finom kelt tésztával kapcsolatban, hogy miért nevezik rétesnek. Elkészítés közben végig ezen gondolkodtam, és nem igazán sikerült rájönnöm. De mindegy is, mert ez a kalácsféle annyira finom, hogy biztosak lehetünk a sikerben és abban is, hogy rekord idő alatt elfogy. Most kakaóval készítettem el, de lehet fahéjjal, dióval és mákkal is, ha éppen úgy tartja kedvünk.





Hozzávalók

a tésztához:

60 dkg finomliszt ( a fele lehet rétesliszt )
3 tojás sárgája
7 dkg olvasztott, de nem meleg margarin
6 dkg porcukor
4 dl tej
5 dkg élesztő
csipet só

a töltelékhez:

25 dkg margarin
20 dkg kristálycukor
3 evőkanál cukrozatlan kakaópor

a tetejére: tojásfehérje


A tésztához valókat egy tálban jól összedolgozzuk. Az élesztőt nem kell felfuttatni, csak bele kell morzsolni. Ha az edény falától elválik, akkor jó. Letakarva meleg helyen, 50-60 perc alatt a duplájára kelesztjük.
Ezt az időt kihasználva elkészítjük a tölteléket, azaz a Ramát a cukorral krémes állagúvá keverjük, majd hozzáadjuk a kakaóport is. A tésztát enyhén lisztezett gyúrólapra borítjuk, 6 egyforma részre osztjuk.

Ezeket egyenként téglalap alakúra nyújtjuk, a kakaós krémmel megkenjük, (megnedvesített késsel könnyebb). Azután mindkét rövidebbik oldalát ujjnyi szélességben befelé ráhajtjuk, majd a tésztát lehetőleg minél több csavarással felhempergetjük, hármas copffonással összefonjuk.

Az így kapott két kalácsot egy 30*20 cm-es sütőpapírral bélelt, magas falú tepsibe fektetjük. Akkor jó, ha a tészta a tepsi oldalához ér, így csak felfelé növekedhet, nem fekszik el. 10-15 percnyi pihentetés után felvert tojással, vagy tojásfehérjével megkenjük, majd előmelegített sütőben a közepesnél kicsit kisebb lánggal 180 fokon, légkeverésesnél 160 fokon kb. 40-45 percig sütjük.



2 megjegyzés:

  1. Most találtam a kalácsodra, meg is sütöttem és csodás lett a végeredmény, puha, könnyű, nagyon jóízű, köszönöm, szuper a recepted!

    VálaszTörlés
  2. Nekem 10dk lisztel kellett bele több aki nem szokott sütni annak nem lesz jó így a tésztája Egyébként nagyon finom lett nagyon jó recept én a töltelékbe tettem Még egy kis vaníliás cukrot

    VálaszTörlés