Népszerű bejegyzések

2012. szeptember 16., vasárnap

Sertéskaraj rozmaringgal, fehérborban párolva, körtével és márványsajttal összesütve

Az előző heti nagyszerűen sikerült almás karaj készítése közben gondoltam ki ezt a fogást. Ezúttal most az almát körtére cseréltem, a husit megpároltam rozmaringos fehérborban, és végül a tetejére márványsajtot olvasztottam. Az ízhatás ismét nagyon finom lett, mellé burgonyapürét készítettem.


Hozzávalók:

60 dkg sertéskaraj, szeletelve
só, bors
5 dkg vaj
1 nagyobb körte
15 dkg márványsajt
friss rozmaring
1 dl fehérbor

 A karaj szeleteket kiklopfoljuk, sózzuk, borsozzuk és lisztbe forgatjuk. A vajat felhevítjük, és a hússzeleteket hirtelen kisütjük.
 A lepirított husit visszarakjuk a serpenyőbe. Megszórjuk friss rozmaring levelekkel, ráöntjük a fehérbort és felöntjük annyi vízzel, hogy majdnem ellepje. Ezután fedő alatt, lassú tűzön 30-40 perc alatt puhára pároljuk.
 Ha kész a husi, kivajazunk egy tepsit és egymás mellé lerakjuk a hússzeleteket. A körtét megmossuk, félbe vágjuk, magházát eltávolítjuk és felszeleteljük. A húsok tetejére teszünk a felszeletelt körtéből, rámorzsoljuk a márványsajtot, majd a sütő grill fokozatán, néhány perc alatt összesütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése