Népszerű bejegyzések

2012. szeptember 27., csütörtök

Padlizsánkrémleves gombás raviolival

Ma reggel kinyitottam a hűtőszekrényt, és meglepve tapasztaltam, hogy bizony jól kiettünk belőle mindent. Elindultam vásárolni, útba ejtettem a zöldségest is, ahol mindig elcsábulok, ha szép padlizsánt látok. Vettem is belőle 2 db-ot. Már csak az volt a kérdés, miként készítsem el. A legtöbbször padlizsánkrémet szoktam készíteni belőle. Most valami mást szerettem volna kipróbálni. Hazafelé végig azon törtem a fejemet, hogy mi legyen belőle. Nagyon szeretjük a krémleveseket, így hát hosszas töprengés után kitaláltam, hogy az lesz belőle. Vettem még finom friss gombát is, úgyhogy levesbetétnek gombás raviolit készítettem bele. Isteni lett, nagyon jól passzolt hozzá a gombás íz. Ha kevesebb időnk van a leves elkészítésére, tálalhatjuk levesgyönggyel is.
Tudtátok, hogy a padlizsán Magyarországra a török uralom idején érkezett meg? Ezért sokfelé nevezik törökparadicsomnak. Indiából terjedt el Ázsiában, Észak-Afrikában, majd Európában. Augusztus végén, szeptember elején jelenik meg a piacon és ma már folyamatosan kapható. Egyre népszerűbb húspótló zöldségféle: rántva, sütve, párolva, töltve, krém formában egyaránt jól használható. A padlizsán akkor a legalkalmasabb fogyasztásra, amikor érett, de még nem túlérett, a bőre fényes, ránctalan. A túl hosszan tárolt termés matt színű, ráncos lesz, magjai barnásak, a húsa szívós, kesernyés: ilyenkor fogyasztásra már alkalmatlan.


Hozzávalók:


2 db közepes padlizsán (60-70dkg)
olívaolaj
2 duci gerezd fokhagyma

2 dl főzőtejszín
só, bors

A raviolihoz:

25 dkg gomba
1 kis fej vöröshagyma
kevés olaj
1 csokor petrezselyem
10-15 dkg liszt
1 tojás
kevés víz
só, bors

Megmossuk, és kockára vágjuk a padlizsánt. Egy magas falú serpenyőben kevés olívaolajon megpirítjuk.

Hozzátesszük az összezúzott fokhagymát, ízesítjük sóval, borssal és felöntjük kb. 1 liter vízzel. Lefedjük, és fedő alatt lassú tűzön kb.20-30 perc alatt puhára főzzük.
Közben elkészítjük a raviolihoz a gombatölteléket. A gombát megmossuk és összevágjuk. A hagymát megpucoljuk, megmossuk és apróra vágjuk. Kevés olajon a hagymát kicsit megpirítjuk, hozzáadjuk a gombát, ízesítjük sóval, borssal és fedő nélkül, lassú tűzön addig pároljuk, amíg a leve el nem párolog. A legvégén belekeverjük az összeaprított petrezselymet, és hagyjuk kihűlni.
Közben megfőtt a padlizsánunk, amit összeturmixolunk. Az egészet átöntjük egy kisebb leveses lábosba, hozzákeverjük a tejszínt. Megkóstoljuk, és ha kell, ízesítjük még sóval és borssal. Az egészet jól összeforraljuk.
A levessel elkészültünk, visszatérünk a raviolihoz. A tojásból kicsi sóval és a liszttel kevés víz hozzáadásával tésztát gyúrunk. Kinyújtjuk, az egyik felére kicsi kupacokban rátesszük a tölteléket, a másik felét ráhajtjuk. A kis töltelékhalmok körül jól lenyomkodjuk a tésztát.  Derelyevágóval vagy késsel szétvagdossuk a tésztát.

Sós vízben kifőzzük a kész raviolikat, ha elkészült hideg vízzel leöblítjük. Külön tálban tálaljuk a leveshez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése