Népszerű bejegyzések

2012. szeptember 9., vasárnap

Fahéjas szilvaleves édes daragombóccal

Az egyik főzős újságot lapozgatva döbbentem rá arra, hogy elmúlt a nyár úgy, hogy egyszer sem készítettem gyümölcslevest. Gondoltam, még nem késő bepótolni ezt a hiányosságot. Tovább lapozgattam az újságot, amiben a sok szilvás finomság között bukkantam rá erre a receptre.



Hozzávalók:

A leveshez:

50 dkg érett szilva
5 evőkanál cukor
2 rúd fahéj ( Nekem nem volt  otthon, helyette 1 mokkáskanál őröltet raktam bele.)
1 cs. vaníliás cukor
5 dl tej
1 cs. vaníliás pudingpor

A gombóchoz:

2,5 dl tej
6 dkg búzadara
1 evőkanál cukor
fél citrom leve és reszelt héja
1 evőkanál vaj
2 tojássárgája


A leveshez a megmosott, kimagozott szilvát negyedekre vágjuk. Annyi vízben felrakjuk főni, hogy ujjnyira ellepje. Adjuk hozzá a cukrot, a fahéjat és a vaníliás cukrot is. A tejet keverjük csomómentesre a vaníliás pudingporral, és a megfőtt gyümölcsöt habarjuk be. Alacsony lángon kavargassuk tovább, míg egy kicsit besűrűsödik.
A gombóchoz forraljuk fel a tejet, majd folytonos kevergetés mellett szórjuk bele a darát. Adjuk hozzá a cukrot, a citrom héját és levét, a vajat. Addig főzzük amíg elválik az edény falától. Hagyjuk kihűlni, majd belekeverjük a tojások sárgáját.


10 perc pihentetés után vizes kézzel kis gombócokat formálunk a masszából, majd lobogó, sós vízben 1-2 perc alatt főzzük készre, szűrjük le. A levest behűtve, a gombócokkal tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése