Népszerű bejegyzések

2012. november 14., szerda

Amerikai almáspite

Új szerzeményem ez a sütőforma, már nagyon régóta szerettem volna ilyet. Egyből ki is kellett próbálnom, a receptet innen a netről Tortaimádótól loptam.Egy kicsit változtattam rajta annyiban, hogy az almát egy kicsit megpároltam, a töltelékbe liszt helyett zsemlemorzsát tettem. Nektek is beugrik a film erről a sütiről? Abból is az a bizonyos jelenet, hát kár volt a pitéért:-))


Hozzávalók
a tésztához:
30 dkg liszt
1 evőkanál cukor
csipetnyi só
18 dkg puha vaj
6 evőkanál jeges víz

a töltelékhez:
1 kg alma
12 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor
2  púpozott evőkanál zsemlemorzsa
citrom lé és citromhéj
csipetnyi szerecsendió
csipetnyi fahéj

a tészta megszórásához:
kb.:1 evőkanál zsemlemorzsa

A tésztához összeállítjuk a cukrot, lisztet, sót, a vajat, s annyi jeges vizet teszünk hozzá, amíg összeáll. Hűtőbe tesszük egy órára.
A tisztított almát vékony szeletekre vágjuk,meglocsoljuk a citromlével, és vajon megpároljuk. Nem kell sokáig, nagyjából 10 percig. Ezután belekeverjük a zsemlemorzsát és a cukrot, ízesítjük fahéjjal és szerecsendióval.

Kivajazunk alaposan egy piteformát.
A tésztát kétfelé osztjuk, az egyik felét kinyújtjuk, és a formába igazítjuk.Megszórjuk zsemlemorzsával.
 Beleöntjük a tölteléket úgy, hogy középen kicsit magasabb legyen.
A tészta másik felét is kinyújtjuk, beborítjuk a tölteléket, középen bevágjuk, szélein a redőkhöz nyomkodjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése